De tog mitt Body Butter, historien om en hemresa!

I måndags reste jag hem från Boulder. Det var en minst sagt stökig hemresa med många intressanta komponenter och konfrontationer. Jag blir utmattad bara jag tänker på det men i korthet var förloppet som följer;

-när jag skulle lämna tillbaka hyrbilen så brukar man kunna köra in få den scannad och klar direkt. Nu fick jag först vänta och blev sedan hänvisad till kontoret angående GPS´en i bilen. Jag ville bara lämna bilen och gå till flygbussen men fick tränga mig fram i kön och slänga upp GPS´en och fråga vad fan. Tydligen skulle man lämna in GPS och medföljande fodral till kontoret. Fodralet låg väl kvar i bilen menade jag. ”Well, we have to bill you for this”. ”It´s in the car”, menade jag. ”We still have to bill you” ”IT´S IN THE CAR!” ropade jag innan det var fuck you very much nu tänker jag hoppa på bussen här och orkar inte med mer mongoloiddiskussion.

-Jag köade en timme för att checka in mig och baggage, stod bakom Team Radioshack-cyklisten Janez Brajkovic men hade inte roligare för det. Fick naturligtvis pröjsa tusen kronor extra för cykeln.

-Jag köpte lite grejer på Bodyshop efter att ha gått igenom säkerhetskontrollen. De garanterade att jag skulle kunna flyga med deras produkter hela vägen och gå igenom fler säkerhetskontroller då detta köptes bakom just en säkerhetskontroll och förpackningarna var förseglade.

-Jag satt längst bak på första flighten och hade bråttom till tusen under mellanlandning i Minneapolis. Vet ni hur lång tid det tar för 35 rader med feta amerikaner och deras oversizade baggage, att komma ur ett flygplan? En ganska lång tid, är svaret!

-Jag var tvungen att köpa en tidning och dricka och var lätt stressad när man ropade ut last call till min flight till Amsterdam. Naturligtvis landade jag på ena sidan av flyplatsen och skulle till den andra. Snabbrullbandet var trasig också så jag sprang.

-När jag kom till gaten som sista person märkte jag att jag råkat glömma min hjulbag i kiosken. Springa tillbaka fort som bara den. Och tillbaka. Snabbrullbandet fortfarande trasigt.

-Det värsta jag vet när jag är svettig och kladdig i civila kläder är när någon tar på mig. Nu var jag svettig. Och kladdig. Då vill security göra en visitation. Pat med down, liksom. Jag fick frågan om jag samtyckte. Fast det är ju inte precis så att man har ett val.

-När jag kommer till Amsterdam äter jag frukost. Och glömmer hjulbagen igen. Med ny löpning. Börjar nu att överväga eventuell Alzheimerssjukdom.

-Ny säkerhetskontroll. Fast jag redan är inne på flygplats och har gått igenom två kontroller innan. Fast man vill väl kolla att de två första gjorde rätt. Och de hade de tydligen inte för nu vill man beslagta mitt bodybutter. Så fan heller! Men det ville man. Varpå jag får ett smärre temper tantrum för det hjälper inte att jag visar både kvitto och förseglad förpackning. Det ska slängas helt enkelt. Hissy fit. Temper tantrum och hissy fit. Högljutt protesterabnde hjälper sällan emot idioti.

-i Göteborg kom inte min cykel fram. Den är fortfarande inte ankommen över 30 timmar senare.

Men det värsta av allt, det absolut värsta av allt, är att jag missade min flight! Jag missade hela dagen. Jag har levt i tron att jag skulle flyga hem på måndagen men jag märkte under söndagskvällens packning att det trots allt var tidigare den dagen som min hemresa hade genomförts utan min medverkan.

Jag ringde Delta och det enda jag kunde göra var att köpa en ny biljett. Det blev…dyrt.

10 reaktioner på ”De tog mitt Body Butter, historien om en hemresa!

1. Jag vet hur det känns. Jag satt en gång på en flygplats ihop med en polare och smidde planer för hur vi skulle lösa hemresan efter att personalen snäll upplyst oss om att vårt plan gick i går. Ingen rolig upplevelse just då men lite kul i efterhand är det ju 🙂

2. känns som om en assistent hade varit på sin plats här 🙂

3. Stefan in Stockholm

Tänk, man skulle skriva en bok alla enskilda upplevelser under resor.
    Själv satt jag 36 h på ett och SAMMA Quantasplan mellan Frankfurt & Sidney, äh, ni orkar inte höra varför…

4. Du är i starkt behov av en personlig assistent som kan hålla reda på alla värdsliga ting och hålla i din rullväska.

5. förstår att det känns bittert, fick en gång droppa sprit inköpt i Korea på samma sätt, och det i stiff tyskland där den gällande kommentaren är ”Das get nicht” men håll med om att det faktiskt är lite komiskt och det är definitivt dagens Ilandsproblem 🙂 men jag lider lite med dig

6. Attans, tur att det inte var några flaskor Amarone du var tvungen att lämna ifrån dig… Body Butter för själen. Hamnade själv i tullen igår, fast åt andra hållet…

7. Jag hade en gång jätte brottom att hinna med en conecting flight i Seattle tills dom upplyste mig om att den gick dagen efter, bara att ta in på hotel och chilla.

8. Hörde om en tysk som också blev nekad att ta med sig sin ”säkerhetsklassade” flaska sprit. Han ruttnade ur och svepte en lite vodka på plats. Sen hamnade han på sjukhus i några dagar. Han fick iaf behålla spriten! Du skulle i ren protest smort in dig i all body-butter! alternativt vakten! haha

9. Tycker du ska skriva ett klagobrev angående din Body Butter sedan 29 april så ska man få föra med sig ”förseglade” produkter från ett tredje land…

10. Härligt det är att resa!
    Själv var det inte länge sen jag tog mig igenom generalstrejk i london, polisrazzia på bussen till tunnelbanestationen – som sen stängde pga rökutveckling- taxi till snabbtågstationen – väl framme på Heathrow efter att jag högljutt ropat efter flygplatspolis, hotat med att stämma Brittish Airways, samt blivit tagen för bodyscan (sjukt misstänksamt med blond tjej i tighta kläder, så slutade det hela med en dyr rödvinsfylla. Jo! jag fick med 78 kg packning utan att betala för övervikten också… 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )